Sunday 15 May 2011

WaNITa



Salam uols ...




Entri ini khas utk mereka yg bergelar seorg wanita ... 





Kata Maha Pencipta : 
" ketika AKU menciptakan seorg wanita, dia diharuskn utk mnjdi seorg yang istimewa. AKU mmbuat bahunya ckup kuat utk menopang dunia; namun, harus ckup lembut untuk mmberikn knyamanan" .



 " AKU mmberiknnya kekuatan dari dalam untuk mmpu melahirkan ank dn menerima penolakan yg seringkali dtg dri ank-anknya" .


 
" AKU mmberinya kepekaan utk mncintai anak-anknya dlm setiap keadaan, bahkan ketika anknya bersikap sangat menyakiti hatinya" .



" AKU mmberinya kekuatan utk mnyokong suaminya dlm kegagalannya dan melengkapi dgn tulang rusuk suaminya utk melindungi hatinya" .



"AKU mmberinya kebijaksanaan utk mgetahui bahawa seorg suami yang baik xkan pernah myakiti isterinya, tetapi kadang mguji kekuatannya dan ketetapan hatinya utk berada di sisi suaminya tanpa ragu".



"Dan akhirnya AKU mmberinya air mata utk dititiskan. ini adalah khusus miliknya utk digunakan bila bilapun dia perlukan" .






Kau tahu ...? Kecantikan seorg wanita bukanlah dari pakaian yg dikenakannya, susuk yang dia tampilkan, atau bagaimana dia menyisir rambutnya.  



Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari mata nya, kerana itulah pintu hatinya - tempat di mana CINTA itu ada.



bertapa besarnya tanggungjawab yg diberikan kpd seorg wanita dan bertapa besarnya pengorbanan seorg wanita utk seorg lelaki ... hargailah mereka sebagai seorg wanita selayaknya mereka ... 













2 comments: